Day with International Student DHBW

07:39:00

As salam,

Malam ni, idea mencurah-curah agaknya. Excited nak share some story. Banyak cerita lama, tapi aku nak share jugak! 


Ok, korang tau kan aku and stranger terlepas welcoming week atas kelewatan visa. So, kiteorang terlepas jugak beberapa activity campus. Visit historical area in Lörrach, meeting bla bla.. 

Time to revenge!

Mana aci kan, kalau aku tak dapat join. Hehe. Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk join certain activities. Actually in my campus, they have one group that handle international student around the world yang study situ. Tak kira short semester of full time. 

First week sampai memang macam-macam aku and stranger kene uruskan. Insurance la, ape la. Letih dengan sistem sini. *pertama kali mengeluh since duduk Germany. Tak susah just leceh. Only Germany can sign, can fill up the form, need make an appointment, bla bla.. Afer setel semua, untuk self treat, kiteorang just enjoy the moment with others international student almost every week. Hehe

Stamttich

Kind of meeting yang mereka organize. Time ni aku jumpa pelbagai student around the world. Dari country yang familiar sampai la country yang tak pernah dengar. Hehe *failed geografi kan. So selamat berkenalan. Bertambah bilangan stranger dalam hidup. Ada yang follow aku bagai nak rak. Haih, guy I just ordinary girl. Nothing special pun kalau kau kejar aku. Huu. 







Visit Castle

Trip ke castle ni, trip aku tak sihat. Demam and agak bisa badan. Mybe atas sebab perubahan tempat. Sedih tau,malam je nangis nak ayah. Trip ke castle ni macam activity wajib sebab Burg Rötteln ni historical area yang wajib jejak once sampai Lörrach. Naik bas 3.40€ around 15min. Then menapak ke kaki bukit dekat 35min dengan hujan renyai. Bayar 3€ per entrance kau ambil la gambar puas-puas. Tak de special activities untuk orang gayat macam aku. Kebah terus demam aku bila tengok ciptaan tuhan. Nikmat apa lagi mahu kau dustakan. 😞









Halloween Market

Every middle of October mereka akan start ada halloween market. Korang boleh jumpa macam-macam jenis labu, labi je tak de. Hee. Ambil kesempatan rasa pumpkin soup. Not bad, taste kari ala-ala kuah dal. Hahaha 




International Dinner

International dinner ni quite interesting just participant tak ramai sangat masa ni, sebab most activity yang dyeorang organise waktu ni macam 2nd event selepas welcoming week. Kiteorang kena bawa food representing our country. Masa ni aku cuma terbayang kek batik and pengat labu pisang. Padahal banyak je main course and any dessert. Siap study dengan ayah aku resepi. Haha. Limited resorces so kena bijak! So i make pengat labu. Dah musim halloween senang la jumpa labu. Diaorang suka gila taste dia, creamy kan.. Well, tengok la sapa yang buat. *flipshawl. Maaf tak de gambar. 😣

Hiking in Black Forest

Ok, part ni nak simpan. Suka sayang bersyukur apa lagi word. Speechless. Such as a great moment. Subhanallah. Entry lain k. Promise. Heh

Saja bagi teaser dulu.. Hehe

Maybe this is part 1, chill ok aku baru 1 month 1 week here. So akan ada banyak lagi entry menyusul. Hehe. 

Xoxo.wasalam!

You Might Also Like

0 readers

thanks sweetheart

Subscribe